چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

نمونه سازی 95% تجهیزات چاههای نفت در ایران

  تاريخ:هشتم آبان 1387 ساعت 10:05   |     کد : 10013   |     مشاهده: 2625
به گزارش صنعت نیوز، با تلاش متخصصان و کارشناسان صنعت نفت خوزستانی بیش از 95 درصد وسایل مورد نیاز بخش خدمات فنی چاههای نفت وگاز کشور نمونه سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه نفت صنعت نیوز، با تلاش متخصصان و کارشناسان صنعت نفت خوزستانی بیش از 95 درصد وسایل مورد نیاز بخش خدمات فنی چاههای نفت وگاز کشور نمونه سازی شد.

مدیرعملیات شرکت پیراحفاری ایران با بیان اینکه تعداد قطعات مورد نیاز خدمات فنی چاههای نفت و گاز کشور 40 مورد است گفت:با تلاش این کارشناسان تاکنون بیش از 37 قطعه از ادوات درون‌چاهی و سرچاهی مورد نیازحفاری کشور نمونه سازی شده است.

متقی انواع شیرآلات ، پمپ سیمانکاری و اسیدکاری،توپک و شیر ایمنی وماسوره ها را از جمله این قطعات برشمرد و افزود:با ساخت و تعمیر این تجهیزات در داخل کشور علاوه بر انتقال دانش فنی ساخت تجهیزات درون‌ چاهی و سرچاهی به داخل کشوراز خروج سالانه ده‌ها میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بومی سازی قطعات مورد نیاز چاههای نفت وگاز کشور از سه سال پیش در استان خوزستان آغاز شده است گفت : هزینه ساخت هر قطعه در داخل کشور معادل یک پنجم مشابه خارجی است.

شرکت پیراحفاری ایران یکی از شرکت‌های تخصصی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/10013
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است